کد خبر 825566
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
سردار آزمون جهانبخش کریم انصاری فرد

در این گزارش فقط به تعداد گل‌های زده بازیکنان ایرانی اشاره کرده‌ایم و اعتبار لیگ‌های مختلف را در نظر نگرفته‌ایم.

به گزارش مشرق، رضا قوچان‌نژاد با اختلاف در صدر جدول بهترین گلزن فوتبال ایران در سطح اروپا قرار دارد. گوچی روی هم ۸۴ گل به ثمر رسانده. او ۱۱ گل برای ایگلز، یک گل برای امن، ۲۱ گل برای سنت ترویدن، ۵ گل در ترکیب استانداردلیژ، ۵ گل با پیراهن چارلتون و ۲۵ گل در ترکیب هیرنفین به ثمر رسانده و فعلا رکوردی دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است. بعد از قوچان‌نژاد نوبت به وحید هاشمیان می‌رسد. مهاجم سابق هامبورگ، بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر با ۵۳ گل زده در رده دوم قرار گرفته است.

کریم انصاری فرد با ۲ گلی که مقابل زانتی به ثمر رساند، تعداد گل‌های خود را در این فصل به عدد ۱۱ رساند. او حالا با این تعداد گل به صدر جدول گلزن‌های لیگ یونان تکیه زده و اختلاف خود را با پریجویچ از پائوک افزایش داده است. با این ۲ گل، تعداد گل‌های کریم در لیگ‌های اروپایی به عدد ۳۲ رسید. او به رکورد مهدی مهدوی‌کیا رسیده و فقط یک گل با سردار آزمون اختلاف دارد.
انصاری‌فرد در ۵۱ بازی ۱۶ گل برای پانیونیوس به ثمر رساند و ۱۶ گل نیز با پیراهن المپیاکوس وارد دروازه حریفان کرده است. مهدوی‌کیا اما ۳ گل برای بوخوم در بوندس لیگا به ثمر رساند و ۲۹ بار هم با پیراهن هامبورگ تور دروازه حریفان را فرو ریخت. کریم اگر یک گل دیگر به ثمر برساند، به رکورد ۳۳ گل سردار آزمون در لیگ‌های اروپایی دست پیدا می‌کند. آزمون ۸ گل برای روبین‌کازان زده و ۲۵ بار هم با روستوف موفق شده دروازه تیم‌هایی نظیر آژاکس، پی‌ اس وی آیندهوون، بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید را باز کند.
عبور انصاری فرد از رکورد مهدوی‌کیا، بهانه‌ای بود برای بررسی بهترین گلزن فوتبال ایران در لیگ‌های اروپایی. البته بدون در نظر گرفتن نام لیگ‌ها و اعتبارشان. به‌عنوان نمونه ۳۲ گلی که مهدوی‌کیا در بوندس لیگا به ثمر رسانده، قطعا ارزش بالاتری نسبت به گل‌های انصاری فرد در لیگ یونان دارد اما در این گزارش فقط تعداد گل‌ها را بررسی می‌کنیم.
رضا قوچان نژاد با اختلاف در صدر جدول بهترین گلزن فوتبال ایران در سطح اروپا قرار دارد. گوچی روی هم ۸۴ گل به ثمر رسانده. او ۱۱ گل برای ایگلز، یک گل برای امن، ۲۱ گل برای سنت ترویدن، ۵ گل در ترکیب استانداردلیژ، ۵ گل با پیراهن چارلتون و ۲۵ گل در ترکیب هیرنفین به ثمر رسانده و فعلا رکوردی دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است.
بعد از قوچان‌نژاد نوبت به وحید هاشمیان می‌رسد. هاشمیان گل‌های خود را در بوندس لیگای یک و ۲ به ثمر رسانده و به همین دلیل می‌تواند ارزشمندتر از گل‌های به ثمر رسیده توسط رضا قوچان نژاد باشد. هاشمیان یک گل برای هامبورگ، ۴۰ گل برای بوخوم، یک گل با پیراهن بایرن مونیخ و ۱۱ گل برای هانوفر به ثمر رسانده و با ۵۳ گل زده در رده دوم قرار گرفته است.
نفر سوم این فهرست، نه علی دایی است و نه سردار آزمون. نام این بازیکن علیرضا جهانبخش است. بازیکنی که مثل قوچان نژاد مهاجم هدف نیست و همین مساله رکورد او را ارزشمندتر می‌کند. جهانبخش ۱۹ گل برای نایمخن زده و ۲۳ بار هم با پیراهن آلکمار تور دروازه حریفان را لرزانده. پس از او که ۴۲ گل به ثمر رسانده، سردار آزمون با ۳۳ گل و کریم انصاری فرد و مهدی مهدوی کیا با ۳۲ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.
ششمین بازیکن این فهرست، نه مهاجم است و نه بال کناری. پست بازی او از خط حمله دور است اما همیشه گل‌های حساسی زده و البته حالا یکی دو سالی است که از فوتبال خداحافظی کرده.
جواد نکونام؛ او که بهترین سالهای فوتبال خود را در اوساسونا سپری کرد، در ۲ مقطع برای این تیم در لالیگا و آدلانته ۳۱ گل به ثمر رساند تا یکی از گلزن‌ترین هافبک‌های دفاعی فوتبال ایران در رده باشگاهی باشد. علی دایی بهترین گلزن فوتبال ملی در تاریخ است اما در این فهرست عنوانی بهتر از هفتم را به دست نیاورده. او روی هم در لیگ‌های اروپایی ۲۵ گل به ثمر رسانده. ۷ گل برای بیلفلد، ۶ گل با پیراهن بایرن مونیخ و ۱۲ گل هم برای هرتابرلین. دایی البته گل‌های سرنوشت‌سازی وارد دروازه حریفان کرده. نمونه‌اش گشودن دروازه چلسی و میلان در لیگ قهرمانان اروپا.
مسعود شجاعی نفر بعدی این فهرست است. هافبک بازیسازی که در اروپا پیراهن اوساسونا، لاس پالماس، پانیونیوس و حالا آاک آتن را پوشیده و روی هم برای این ۴ تیم ۲۲ گل زده. شجاعی البته هنوز این فرصت را دارد گل‌های بیشتری به ثمر برساند و به رکورد دایی در اروپا دست پیدا کند.
اما با تاکید دوباره؛ در این گزارش فقط به تعداد گل‌های زده بازیکنان ایرانی اشاره کرده‌ایم و اعتبار لیگ‌های مختلف را در نظر نگرفته‌ایم. شاید اگر ملاک، اعتبار لیگ‌ها بود حالا وحید هاشمیان با ۵۳ گل زده در بوندس لیگا جای رضا قوچان‌نژاد را در صدر این فهرست می‌گرفت.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس